HĽADANIE A POSUDZOVANIE PERSPEKTÍVNEHO ZÁKAZNÍKA

Perspektívnym zákazníkom je osoba alebo podnik, ktorý mu možnosť kúpiť náš produkt alebo službu.

Vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov zákazníkov možno charakterizovať ako proces získavania demografických znalostí o potenciálnych zákazníkoch pre náš produkt.

Zdroje potenciálnych zákazníkov:
? Osobné známosti
? Sprostredkovanie cez iné osoby
? Sledovanie tlače
? Zoznamy a adresáre
? Staré záznamy a účty
? Pozorovanie.

Pri priemyselných tovaroch sa využívajú viac oficiálne záznamy, pri predaji kozmetiky osobné známosti či telefónne zoznamy.

Metódy vyhľadávania potenciálnych zákazníkov:
? Návštevy alebo hovory naslepo
? Metóda nekončených reťazcov. Po každom predaji požiadame zákazníka o zoznam priateľov, ktorí sa môžu zaujímať o náš produkt.
? Verejné exhibície a demonštrácie
? Direct mail – kontakt s individuálnym zákazníkom alebo firmou poštou
? Telefonické hovory a telemarketing – dôležité upozornenie pre slovenský trh – zákon o reklame zakazuje reklamu cez telefón, ako prvý musí prejaviť záujem zákazník na základe inej formy, ktorou ho firma osloví
? Centrá vplyvu- nájdenie a kultivovanie ľudí v spoločnosti alebonaurčitom území, ktorí sú ochotní kooperovať pri hľadaní potenciálnych zákazníkov
? Pozorovanie.

Komentáre k článku HĽADANIE A POSUDZOVANIE PERSPEKTÍVNEHO ZÁKAZNÍKA (5)

  1. Na vyhľadávanie potenciálnych zákazníkov sa odporúčajú metódy ako návštevy alebo hovory naslepo, metóda nekončených reťazcov, verejné exhibície a demonštrácie, direct mail, telefonické hovory a telemarketing, a využívanie centier vplyvu.

  2. Je etické používať telefonický marketing na oslovovanie potenciálnych zákazníkov, aj keď je v niektorých krajinách zakázaný?

  3. Použitie telefonického marketingu môže byť kontroverzné, zvlášť v krajinách, kde sú striktné zákony proti nevyžiadanej telefonickej reklame. Zatiaľ čo môže byť efektívny nástroj, je dôležité, aby firmy dodržiavali miestne zákony a etické štandardy.

  4. Mali by byť firmy, ktoré používajú agresívne taktiky na získanie zákazníkov, ako je náhodné volanie alebo emaily, penalizované?

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥